Röportaj

Benim tatilim…

tatilim… Bazıları ille de deniz der, bazıları sudan ne kadar uzak yer varsa oraya gider… Tarihle iç içe olmak isteyenler de vardır, bir hamak, iki yeşillik yanında kitap okumayı seçenler de… Ortak payda şudur ki, tatil demek dinlenmek, enerji depolamak, negatif tüm duyguları geride bırakmak demektir… Bakın ünlü isimler nasıl tatillerden hoşlanıyor…

Hazırlayan: Vecihe SÖZERİ
Fotoğraflar: Tunçsel ÜLKÜ

benim-tatilim-2ŞAHIN IRMAK (OYUNCU)
“Her sene tatil şeklim değişir. Ama önceliğim kafa dinlemek ve eğlenmektir. Genellikle Ege’deyim, zaten Egeli’yim, her yıl mutlaka Çeşme’ye gidiyorum. Kalabalık olmayı çok seviyorum. Hep beraber çok eğleniriz. Gittiğim yere göre otel tercihim değişir. Büyük ve kalabalık otelleri de seviyorum, butik olanlarını da… İzmirli olduğumdan çocukluğumdan beri deniz hasretim yok ama gittiğim yerde denizi mutlaka ararım. Ama saatlerimi denizde geçirmiyorum. Bu yıl yine önce Çeşme yapacağız, sonra Bodrum’a geçeceğiz, bir de yurt dışı olacak. Sanırım İtalya’ya gideceğim; Floransa, Roma, Venedik… Yurt dışında daha çok yer gezmeyi seviyorum. Barselona’yı çok sevdim ve çok etkilendim. Lüks aramam sadece kaldığım otel merkezi yerde olsun isterim, zaten her yeri metro ile gezerim. Turist olmak çok keyifli.”

benim-tatilim-3ZEYNEP MANSUR (ŞARKICI)
“Tatil planlarına başlarken sakin ve huzurlu bir yer ararım. Deniz tatilini daha çok seviyorum, özellikle Yunanistan hem konum hem iklim olarak bize çok yakın olduğundan orayı tercih ediyorum. Kaçamak yerim orası aslında. Konforlu otelleri tercih ederim. Bir ay tatil yapmaktansa, bir hafta olsun ama konforlu olsun isterim. Zaten bana göre tatil çok kısa olduğu zaman daha güzel geçiyor. Bunu da biraz işkolik olmama bağlıyorum. Normalde de çok kitap okurum, tatile giderken de mutlaka yanıma alırım; eğlenceli, çabuk akan kitaplar seçerim. Bu yaz ailemle birlikte Ayvalık veya Kuşadası gibi sakin bir yerde ev kiralamayı planlıyoruz.”

benim-tatilim-4GÖRKEM MERTSÖZ (OYUNCU)
“Tatil planı yaparken genelde sakin ve huzurlu yerleri seçerim. Bütün yıl şehrin kalabalığının getirdiği yorgunluk ve stresten bedenimi ve ruhumu arındırabilecek yerleri tercih ederim. Ve gittiğim yerde mutlaka güzel yemek olmalı. Mümkünse her yeri yeşille çevrilmiş bir yerde deniz tatili isterim. Ama güneşin altında saatlerce yatmayı hiç sevmem. Az odalı, odasından denizi görebileceğim, sessiz, temiz bir otel ve kahvaltısı mutlaka çok güzel olmalı… O yüzden elimden geldiğince butik otelleri tercih etmeye çalışırım. Bu yaz en yakın arkadaşlarımla Bozcaada’ya gitmeyi planlıyoruz. Bozcaada benim tatil beklentilerimin çoğunu karşılayan bir yer. Eğer dizi sezonu başlamadan önce zamanım kalırsa Küçükkuyu’da da bir haftalık kaçamak yapacağım.”

benim-tatilim-5AYDAN TAŞ (OYUNCU)
“Benim için tatil demek kafamı dinlemek demek. Çok gürültülü yerleri seçmiyorum bu yüzden. Eğlenmek istersem diye kaldığım yerin mesafe olarak eğlenceye yakın olmasını tercih ederim. İstersem gider kafamı dağıtırım ama genel olarak kaldığım yer sakin bir yer olur. Denizi çok seviyorum ama öyle illa deniz tatili olsun istemem. Hatta daha çok orman, kır, yeşillikler arasında bir yerde kalıyorum. Hamakta sallanarak kitabımı okuyayım isterim. Popülerliği geçmiş kitapları toplar gittiğim yerde hepsini okurum. 13-14 kişilik bir arkadaş grubumuz var, üç yıldır 10 günlük tekne turuna çıkıyoruz. Bodrum-Marmaris-Çeşme arasında geziyoruz. Bu yıl da herkesin programı uyarsa yine böyle bir programımız var. Tekneyi, bir tatil beldesine gitmekten daha çok tercih ediyorum. Yurt dışı tatillerini ise genellikle plansız yapıyoruz. Vizemizi alıp bekliyoruz, bitmesine yakın hemen bir yere gidiyoruz. İki kere Berlin ve Münih’e gittim. Tarihi beni çok etkiledi. Roma ve Floransa da öyle…”

benim-tatilim-6PAŞHAN YILMAZEL (OYUNCU)
“Genellikle kalabalık bir tatil tercih ederim. Arkadaşlarımla olmak bana büyük haz veriyor. Adrenalini yüksek olan bungee jumping, sky board, paraşüt aktiviteleri olan tatiller de tercihimdir. Deniz ya da kültür tatili diye ayırmam her ikisini de severim. Ortam ve zamana göre planım değişir. Benim için konaklayacağım yerdeki en önemli özellik temizliktir. Bu yüzden börtü böcek olan yerleri tercih etmiyorum. Ne yazık ki bu yaz tatil yapamayacağım. Dizi çekimlerim yüzünden bütün yazı çalışarak geçiriyor olacağım. Ama eylül ayında doğduğum şehir olan Berlin’e üç günlüğüne ufak bir tatil için kuzenimle tekrar gideceğim. Bu arada kültürel tatil olarak Berlin’i herkese tavsiye ederim.”